Spis treści
I. Muzyka – dzieło, intencja, wydarzenie?
Ross P. Cameron: Nie ma obiektów, które byłyby utworami
muzycznymi.
Jakub Chachulski: Pomiędzy partyturą a wykonaniem.
O kłopotach z tożsamością dzieła muzycznego raz jeszcze.
Marta Rendecka: Koncepcja formy muzycznej Borisa Asafiewa –
między estetyką Marksa a filozofią muzyki Hegla.
II. O odbiorze dzieła muzycznego
Justyna Humięcka-Jakubowska: Implementacja strategii twórczych
a percepcyjne oczekiwanie słuchacza.
Piotr Podlipniak: Specyficzność doświadczenia muzyki tonalnej w świetle współczesnych poglądów na adaptacyjność
muzyki.
Krzysztof Lipka: Przedmiot intencjonalny w kontekście procesu
twórczego.
Ewa Schreiber: Muzyka wobec doświadczeń przestrzeni i ruchu –
między metaforą pojęciową a percepcją.
Marcin Napiórkowski: Trudność muzyki poważnej jako współczesna
próba inicjacyjna.
Anna Chęćka-Gotkowicz: Na tropach przygód mowy, muzyki i ciała:
sensualny dyskurs Pascala Quignarda.
Rafał Ilnicki: „Mechaniczny śpiew Maldorora” – specyfika
doświadczenia muzyki industrialnej.
III. Recenzje
Michał Nakoneczny: Stephen Davies, Themes in the Philosophy
of Music.
Anna Chęćka-Gotkowicz: Między eufonią a niesmakiem,
czyli najnowsza historia ucha.