40 – 2012

wstecz

Spis treści

I. Muzyka – dzieło, intencja, wydarzenie?

Ross P. Cameron: Nie ma obiektów, które byłyby utworami
muzycznymi.


7

Jakub Chachulski: Pomiędzy partyturą a wykonaniem.
O kłopotach z tożsamością dzieła muzycznego raz jeszcze.


26

Marta Rendecka: Koncepcja formy muzycznej Borisa Asafiewa –
między estetyką Marksa a filozofią muzyki Hegla.


II. O odbiorze dzieła muzycznego

43

Justyna Humięcka-Jakubowska: Implementacja strategii twórczych
a percepcyjne oczekiwanie słuchacza.


58

Piotr Podlipniak: Specyficzność doświadczenia muzyki tonalnej w świetle współczesnych poglądów na adaptacyjność
muzyki.


78

Krzysztof Lipka: Przedmiot intencjonalny w kontekście procesu
twórczego.


91

Ewa Schreiber: Muzyka wobec doświadczeń przestrzeni i ruchu –
między metaforą pojęciową a percepcją.


103

Marcin Napiórkowski: Trudność muzyki poważnej jako współczesna
próba inicjacyjna.


118

Anna Chęćka-Gotkowicz: Na tropach przygód mowy, muzyki i ciała:
sensualny dyskurs Pascala Quignarda.


134

Rafał Ilnicki: „Mechaniczny śpiew Maldorora” – specyfika
doświadczenia muzyki industrialnej.


III. Recenzje

146

Michał Nakoneczny: Stephen Davies, Themes in the Philosophy
of Music.


156

Anna Chęćka-Gotkowicz: Między eufonią a niesmakiem,
czyli najnowsza historia ucha.


162

Noty o autorach

168

Informacje o autorach

169